צרו קשר

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

איך מטפלים ביובש בעיניים

 

על מנת שיתפקדו במיטבן, עינינו צריכות להיות לחות כל הזמן. משום כך, מופרשות כל הזמן דמעות, השומרות על לחות גלגל העין, דמעות אלו שונות מן הדמעות המופרשות כתוצאה מהתפרצות רגשית, הן מופרשות כל הזמן, ומורכבות משלוש שכבות שונות, שהאיזון ביניהם שומר את העיניים לחות. כאשר מופר האיזון, או נפגע ייצור הדמעות באחת השכבות, נוצר יובש בעיניים.

 

שכבות הדמעות

 

כאמור, הדמעות המופרשות בעיניים כל הזמן מורכבות משלוש שכבות:

  • שכבה פנימית (mucous layer)– שכבה רירית זו מכילה חומרים שונים שתפקידם לקשר ולחבר בין שכבת הדמעות לקרנית וללכוד נגיפים וחיידקים לפני שהם חודרים לתוך העין.
  • שכבה אמצעית (aqueous layer) – שכבה בעלת מרקם מימי, המופרשת על ידי בלוטת הדמעות.
  • שכבה חיצונית (lipid layer) – שכבה שומנית, שתפקידה עיכוב אידוי הדמעות, מריחתם באופן אחיד על הקרנית וסיכוך של העין והעפעפיים בכל עפעוף. שכבה זו, בדומה לשכבה האמצעית, מופרשת על ידי בלוטות ההפרשה שבעפעפיים.

 

גורמים אפשריים ליובש בעיניים

 

יובש בעיניים יכול להיגרם מסיבות רבות, ואנו נמנה חלק מהסיבות המרכזיות. מחלות עיניים ועפעפיים שונות יכולות לגרום להיסתמות בלוטות ההפרשה השומניות, וכתוצאה מכך לקושי לשמור על לחות העין. גורמים נוספים לעיניים יבשות הם שינויים הורמונאליים, שיכולים לפגוע באיזון הרכב הדמעות, שהייה בחללים ממוזגים או מחוממים, בהם האוויר יבש, שהייה ממושכת מול מחשב, ואף הרכבת עדשות מגע, או ניתוחים קוסמטיים להרמת עפעפיים. בכל מקרה, התסמינים של יובש בעיניים הם צריבה, אי נוחות, וכאבים בעיניים, רגישות לאור, אודם בעיניים, ותחושה של חול או גוף זר בעיניים. בנוסף, לעיתים תהיה הפרשת דמעות מוגברת, שלא תפתור את הבעיה, מכיוון שמדובר בשכבה המימית, כאשר הבעיה היא בסתימה של הבלוטות השומניות, האחראיות על השכבה השומנית של הדמעות.

 

יובש בעיניים – טיפול

 

הטיפול ביובש בעיניים מתמקד בשתי נקודות עיקריות : שמירת הלחות בעיניים, ומניעת איבוד מהיר של הדמעות. על מנת לשמור על הלחות בעיניים, משתמשים בדמעות מלאכותיות וג'ל, נמנעים מהרכבת עדשות מגע,מפסיקים שימוש בתרופות מיבשות, ומטפלים במחלות עפעפיים ועיניים. על מנת למנוע איבוד דמעות מהיר מדי, סותמים זמנית או באופן קבוע את תעלות הניקוז של הדמעות באמצעות פקקים או ניתוח. טיפול סבתא, או טיפול אלטרנטיבי ליובש בעיניים, הוא הנחת קומפרסים חמים על העיניים. הקומפרס החם עוזר לפתיחת בלוטות הפרשת השומן, לפינוי פסולת, לזרימת הדם, ולהזנת האיזור.

 

איי – היל, הפיתרון היעיל

 

איי היל (EyeHeal) הם משקפי חימום לעיניים, המהווים למעשה קומפרסים חמים רפואיים יעילים ומדויקים. משקפי החימום קלים ונוחים לשימוש, מחירם נוח, וכולל משלוח עד לבית הלקוח. את משקפי איי היל משווקת חברת רז לייף, המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים טבעיים לריפוי הגוף. מוצרי הבריאות הטבעיים אותם משווקת החברה מיועדים לתמיכה ועידוד של כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף עצמו.
להזמנת משקפי איי היל, למענה על שאלות, ולשמיעת פרטים נוספים, הינכם מוזמנים ליצור קשר דרך אתר החברה, או להתקשר לטלפון מספר 1700-700-543, או 09-7454105, נשמח לעמוד לשירותכם, ולענות על כל שאלה.